Monday, December 27, 2010

Malaysia 3 Indonesia 0

0 comments

GOAL 1



GOAL 2



GOAL 3

Sunday, December 26, 2010

Wad bersalin bertema Hello Kitty

0 comments

Cute dan kreatif betul wad salin bertema hello kitty ni..hu hu. Ada sapa? nak cuba bersalin kat sini..






Saturday, December 25, 2010

Hangar Kapal Udara Menjadi Taman Tropika Tertutup

0 comments

Ini ialah Tropical Islands Resort, sebuah taman tema air tropika tertutup yang terletak di Berlin. Ianya dulu sebuah hangar untuk kapal udara sebelum diubah suai. Hangar yang sebesar 1,181 fkaki panjang, 688 kaki lebar dan 351 kaki tinggi ini kemudian dibeli oleh syarikat Tanjong. Aku tak berapa pasti tapi ada orang cakap pemiliknya ialah Ananda Krishan. Anyway setelah membeli hangar ini dengan harga 17 juta Euros, ianya kini dilengkapi "laut" sebesar 3000 kaki persegi dan pantai buatan manusia sepanjang 600 kaki. Ianya juga ditanam dengan 50 000 jenis pokok dari 600 spesis yang dimport. Bagi memudahkan pengunjung untuk mandi matahari, kulit besi asal hangar ditukar dengan permukaan lutcahaya seluas 20 000 kaki persegi. Suhu dalaman pula dikekalkan stabil pada 25 darjah selsius. Sejak dibuka pada tahun 2004 ianya sudah dikunjungi sebanyak 900 000 kali. Tiket dijual pada harga Euro 25 untuk dewasa dan Euro 19.50 untuk remaja berumur 4-14 tahun.






Di German tapi milik syarikat Malaysia!

Proton Persona dijadikan kereta Polis di UK..

0 comments

Thursday, December 23, 2010

Gambar Kereta Terbaru PDRM – Kia Forte

0 comments





Thursday, December 16, 2010

Cara Berurusan Dengan Manusia Yang Suka Potong Line

0 comments

Sila tiru dan buat sebijik!

Gua hangin bila ada makcik potong line. Lepas dah potong buat muka taik macam tak bersalah

"Makcik nak cepat nak .. tolonglah!"

Apa makcik ingat makcik sorang ke nak cepat? Next time kalau lu orang jumpa binatang macam ni sila tiru apa yang ditunjukkan dalam video ni. Pure PWNAGE and WINRAR

Monday, December 13, 2010

Kitar Semula Buku-Buku Lama

0 comments





Setiap tahun ribuan buku dibuang dari perpustakaan kerana sudah outdated. Ada diantara buku ini boleh dibeli di kedai buku lelongan. Macam aku suka pergi ke tempat jualan buku murah to find these outdated books. A few months back aku jumpa buku yang sudah kena buang "California Board of Education" dijual RM1 senaskah disebuah kedai buku terpakai. Buku zaman fifties. Cool jugak la.

Di perpustakaan Delft University of Technology, buku yang sudah oudated disusun menjadi kounter bekerja para perpustakawan. Cool eh? Tapi sebagai pecinta buku aku rasa sedih bila tengok banyak buku yang dah tak boleh dipakai lagi kini hanya mampu menjadi meja.

Wednesday, December 8, 2010

Tips Wangikan Kereta Anda

0 comments